چنانچه پنل تجارت الکترونیک نوراوب را راه اندازی می نمایید و یا به نوعی
از یکی از پنلهای سیستم تجارت الکترونیک ما بهره مند می شوید . در چارچوب
مفاد این صفحه و بر اساس قوانین و مقررات مصوب هیئت مدیره پژواک متین
ارتباط تجارت می نمایید . رعایت این قوانین و مقررات اجباری و عدول از
آنها و عدم رعایت این موارد به هر نوع موجب قطع یکطرفه همکاری با شما و
جلوگیری از فعالیت شما خواهد بود، همچنین در صورت بروز هر نوع مشکل
قانونی و بروز هرگونه خسارت ، جبران خسارات بر عهده قانون شکن خواهد بود
و اقدامات قانونی صورت خواهد پذیرفت .
در پایان مراحل ثبت نام شما متعهد شده اید که این موارد را مطالعه نموده
و رعایت خواهید نمود .
لطفا حتما فهرست مصادیق محتوای مجرمانه را مطالعه نموده و رعایت فرمایید
. نوراوب (پژواک متین ارتباط) مختار است در صورتی که وب سایت شما توسط
کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ، مجرمانه تشخیص داده شود وب سایت شما را
معلق نموده و در صورت نیاز اطلاعات شما را در اختیار مراجع مربوطه قرار
دهد .
بررسی فهرست مصادیق محتوای مجرمانه
قوانین نوراوب درباره راه اندازی و خدمات پس از فروش
ثبت نام و احراز هویت
1. ثبتنام در وبسایت و تایید شدن اطلاعات ارائه شده از سمت کاربران
در این مرحله توسط کارشناسان مجموعه، پیشنیاز اصلی دریافت اشتراک
خدمات نورا وب میباشد. کاربران در صورت ثبت سفارش ملزم میباشند تا
کلیه اطلاعات و مدارک هویتی شخص حقیقی یا حقوقی که به عنوان مالک
ناحیه کاربری معرفی شده است را مطابق آن چه در فرم ثبتنام و یا از
طریق راههای ارتباطی دیگر توسط نورا وب از ایشان درخواست میشود،
به صورت صحیح و کامل در اختیار این مجموعه بگذارد. بدیهی است در صورت
عدم همکاری کاربر و عدم انجام صحیح و کامل فرآیند احراز هویت،
هیچگونه تعهدی بر عهدهی نورا وب نخواهد بود و مسئولیت کلیه تبعات و
موارد اعم از عدم تحویل سفارش، لغو سفارش، عدم امکان استرداد وجه و
... برعهده کاربر گرامی میباشد.ارائه اطلاعات صحیح و شفاف هویتی
برای ارائه خدمات از مرحله ثبت سفارش تا هرگونه عملیاتی از جمله
پشتیبانی، استمرار خدمات، تمدید، استرداد وجه و... الزامی میباشد.
همچنین در صورت تغییر هر یک از اطلاعات هویتی یا ارتباطی نیز به
روزرسانی و اصلاح آنها در اسرع وقت الزامی میباشد.
2. اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت تایید و فعالسازی ناحیه کاربری در
سیستم، در هر مورد براساس تشخیص کارشناسان بخش احراز هویت نورا وب
تعیین میگردد اما به صورت معمول اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت ناحیه
کاربری به شرح زیر میباشد :
کاربران حقوقی :
نام شخصیت حقوقی
شناسه ملی یا کد اقتصادی
شماره ثبت
آدرس دقیق پستی
کدپستی
شماره تماس ثابت
نام و نام خانوادگی یک شخص حقیقی به عنوان نماینده مجموعه
نشانی ایمیل نماینده
شماره موبایل نماینده
کاربران حقیقی :
نام و نام خانوادگی
کد ملی
نشانی ایمیل
شماره موبایل
شماره تلفن ثابت
آدرس دقیق پستی
کد پستی
ارائه اطلاعات صحیح و شفاف هویتی برای ارائه خدمات از مرحله ثبت
سفارش تا هرگونه عملیاتی از جمله پشتیبانی، استمرار خدمات، تمدید،
استرداد وجه و... الزامی میباشد. همچنین در صورت تغییر هر یک از
اطلاعات هویتی یا ارتباطی نیز به روزرسانی و اصلاح آنها در اسرع
وقت الزامی میباشد .
3. جزئیات اطلاعات مورد نیاز جهت احراز هویت متناسب با نوع کاربر
حقیقی یا حقوقی معین میگردد و ارائه اطلاعات شخصی حقیقی به عنوان
نقطه ارتباطی با آن مجموعه برای اشخاص حقوقی نیز الزامی میباشد.
4. نورا وب حافظ حریم خصوصی جامعهی کاربران خود بوده و اطلاعات
هویتی و خصوصی هیچ یک از اعضا را افشا نخواهد نمود. بدیهی است
مطابق سایر بندهای این توافقنامه دریافت پیام از مراجع قضایی و
سایر اشخاص ذیصلاح از این امر مستثنی میباشد و مسئولیت هرگونه
افشای اطلاعات از طریق سایر راهها بر عهدهی این مجموعه
نمیباشد.
5. کاربر امکان در اختیار گذاشتن خدمات خود به سوم شخص در هر نوع و
کاربری را نداشته و هرگونه مسئولیت مربوط به محتوای میزبانی شده،
کاربری و فعالیت خدمات مذکور بر عهده مالک حساب کاربری میباشد.
مالکیت و دسترسی
1. مالکیت خدمات و نقطهی ارتباطی با نورا وب بر مبنای دسترسی و
احراز هویت مالکیت ناحیهی کاربری تعریف میگردد و هر فردی که به
اطلاعات ورود و یا ایمیل ناحیه کاربری دسترسی داشته باشد، مالک
ناحیه کاربری و طرف حساب قرارداد با نورا وب محسوب میگردد.
همچنین این امر مستقل از محتوای خدمات، مالکیت یا رابطهای دامنه
و... میباشد.
2. در صورتی که حساب کاربری از نوع حقوقی تعریف و احراز گردد،
شخصیت حقوقی با ارسال نامههای رسمی می تواند اطلاعات شخص حقیقی(که
به عنوان نقطه ارتباطی شناسایی شده بود)، نام کاربری، رمز عبور و
سایر اطلاعات مالکیتی و هویتی را تغییر دهد و حق مالکیتی متوجه شخص
حقیقی نخواهد بود.
3. طراحی ناحیهی کاربری و هر یک از دسترسیهای مرتبط با خدمات،
امکانات و ارزش افزودههای نورا وب با فرض مالکیت و دسترسی کامل و
آگاهانهی مالک ناحیه کاربری است و ممکن است در راستای
یکپارچهسازی خدمات، با ورود به یک محیط مدیریتی امکان دسترسی به
سایر امکانات و خدمات نیز فراهم باشد و یا طی زمان کمیت و کیفیت
امکانات ناحیه کاربری و پنلهای مدیریتی تغییر داده شوند که همگی
این موارد مورد رضایت و آگاهی کاربر عزیز میباشد.
4. حفظ و نگهداری از دسترسیها و رمزهای عبور ناحیه کاربری و خدمات
مشترک الزامی بوده و مسئولیت ثبت هرگونه سفارش، درخواست، بروز مشکل
و یا تغییر ناشی از دسترسی داشتن شخص سوم بر عهدهی کاربر عزیز
میباشد.
5. با توجه به فرآیندهای حقوقی و مالی، بایگانی مستندات، راهکارهای
اتوماسیون و... پس از احراز هویت کاربر امکان تغییر شاخصهای کلیدی
هویتی مانند کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسهی ملی، کد اقتصادی یا
شمارهی ثبت برای اشخاص حقوقی ممکن نمیباشد. بدیهی است تغییر سایر
شاخصها مانند نام مالک ناحیهی کاربری نیز در همین راستا ممکن
نبوده و در صورت تمایل به تغییر مالک ناحیهی کاربری نیاز به ایجاد
حساب کاربری مجزا و انجام فرآیندهای انتقال خدمات به ناحیه کاربری
جدید میباشد.
6. به منظور انتقال خدمات به ناحیهی کاربری جدید، نیاز به ثبت
تیکت مکتوب و یا نامهی رسمی اشخاص حقوقی به منظور رضایت از اقدام
مذکور و اعلام نام کاربری جدید میباشد. علاوه بر این تأیید مکتوب
این انتقال به منظور پذیرفتن قوانین همکاری و مسئولیت خدمات در
ناحیهی کاربری مقصد نیز الزامی میباشد.
7. صورتحسابهای صادر شده، تیکتها و یا سایر مستندات مرتبط با هر
ناحیهی کاربری قابل حذف یا انتقال نبوده و در صورت انتقال خدمات
به ناحیه کاربری جدید، تنها خدمات(فارغ از صورتحسابها و سوابق
قبلی و...) به ناحیه کاربری جدید منتقل خواهد شد.
8. در صورت عدم امکان تغییر رمز عبور ناحیهی کاربری از طریق
راهکار اتوماسیون سیستم مدیریت مشتری پس از تأیید احراز هویت و
تغییر رمز عبور توسط نورا وب، رمز جدید صرفاً از طریق پیامک به
شمارهی همراه مالک ناحیهی کاربری اعلام خواهد گردید.
9. با توجه به تعدد اطلاعات ورود به خدمات مختلف، تغییر رمز عبور
ناحیهی کاربری به منزلهی قطع دسترسی افراد به محیطهای مدیریت
خدمات نبوده و نیاز است تا عوامل متعدد دیگری نیز در این راستا
مدیریت شوند. از جمله این موارد میتوان به تغییر رمز عبور ایمیل
مالک کاربری، حذف یا محدودسازی دسترسیهای رابطهای کاربری، به
روزرسانی دسترسیهای مجزای خدمات، مدیریت دسترسیهای سیستمهای
مدیریت محتوا، قطع ارتباط دسترسیهای فعال، حذف اطلاعات خصوصی در
بایگانی پیامها و.... اشاره کرد، که مدیریت و تأمین امنیت آنها
بر عهدهی کاربر میباشد.
10. در صورت بروز اختلاف بین افراد ذینفع و دارای دسترسی به
خدمات، نورا وب به صورت پیشفرض مرجع قضاوت نبوده و صرفاً مجری
قوانین همکاری و توافقات قبلی میباشد و اختیار دارد تا زمان کسب
اطمینان از رفع کامل مشکل و حفظ حریم خصوصی و امن کاربر، نسبت به
عدم ارائه دسترسی و خدمات به ناحیه کاربری مذکور و افراد ذینفع
اقدام نماید.
11. در صورت عدم امکان دسترسی به ناحیه کاربری توسط افراد مدعی
مالکیت حساب کاربری و عدم پاسخدهی یا در دسترس بودن مالک حساب
کاربری از طریق راههای ارتباطی اعلام شده در فرآیند احراز هویت،
نورا وب اختیار هرگونه تصمیمگیری در خصوص مالکیت ناحیه کاربری
مذکور و خدمات مرتبط با آن را خواهد داشت.
12. در صورت فوت و یا بروز مشکلات فورس ماژور برای مالک حساب
کاربری، نورا وب مسئولیتی در خصوص ناحیه کاربری، خدمات و اطلاعات
میزبانی شده مرتبط با آن نخواهد داشت و متناسب با رأی نورا وب نسبت
به شرایط اقدام خواهد شد. لازم به ذکر است در صورت دریافت نامه
رسمی انحصار وراثت یا سایر راهکارهای قانونی اقدامات لازم و ممکن
ترتیب اثر داده خواهد شد.
رابطهای کاربری
1. مالکیت و مسئولیت حقوقی ناحیهی کاربری متعلق و بر عهدهی شخصیت
حقیقی یا حقوقی حساب کاربری اصلی میباشد اما هر یک از افرادی که
به عنوان رابط به ناحیهی کاربری دسترسی داشته باشد، به منزلهی
نمایندهی رسمی ایشان و دارای اختیارات لازم در جهت اعلام
درخواستها و... میباشد که تمامی تأثیرات و تغییرات مذکور مورد
رضایت مالک حساب کاربری میباشد.
2. هر یک از رابطهای کاربری که در ناحیه کاربری اشخاص حقیقی و یا
حقوقی تعریف گردند، به تمامی اطلاعات ناحیه کاربری دسترسی داشته و
در حوزه دسترسیهای اعطا شده امکان اعمال تغییرات و یا اصلاحات را
خواهند داشت و درخواستها و اقدامات ایشان به منزله رضایت و اعلام
نماینده رسمی ناحیه کاربری و مالک حساب کاربری میباشد .
دامنه
1. نورا وب برای خدمات و پکیج های خریداری شده دامنه موقتی را به
مدت یکماه در اختیار کاربر قرار میدهد و کاربر موظف است طی این مدت
به جهت خرید دامنه اقدام نماید و در صورت استفاده از نام دامنه
موقت غیر متعارف و یا عدم خریداری دامنه طی یک ماه خدمات و طرح های
وی تعلیق خواهد شد .
2. نورا وب نمایندهی رسمی مراکز ثبت دامنه ملی و بین المللی
میباشد. در این راستا در خصوص دامنههای ملی، قوانین پژوهشگاه
دانشهای بنیادی(ایرنیک) و در خصوص دامنه های بین المللی، قوانین
مرکز ثبت دامنههای بین المللی طرف قرارداد نورا وب در لحظهی ثبت
سفارش جزء جداییناپذیر این قرارداد میباشند.
3. هر یک از پسوندهای دامنه دارای قوانین و چرخهی عمر مشخصی هستند
که در شرایط مختلف متناسب با قوانین تأثیرگذار بر هر یک از دامنه
ها و شرایط تمدید، انتقال و مدیریت آن ها اعمال میگردد.
4. تاریخ سررسید مربوط به هر دامنه، شاخصی مالی است که بر اساس
دورهی انتخابی در فرآیند ثبت سفارش تعیین میگردد اما تاریخ
انقضای دامنه امری مستقل است که متناسب با عمر دامنه هنگام ثبت
سفارش و قوانین مربوط به پسوند دامنهی مدنظر تعیین میگردد.
5. و در صورت عدم تمدید دامنه پیش از رسیدن تاریخ انقضا، امکان ثبت
مجدد، تمدید و یا انتقال آن توسط مراکز ثبت قفل میشود و همچنین
مطابق قوانین مرکز ثبت، فعالسازی مجدد و تمدید آن مشمول جریمهی
تمدید خواهد گردید.
6. دارا بودن شرایطی ویژه مانند معانی خاص یا تعداد کاراکترهای کم
در پسوندهای بین المللی موجب قرار گرفتن دامنه در گروه خاصی به نام
دامنههای پریمیوم که دارای تعرفههایی متفاوت از تعرفههای عادی
ثبت دامنه هستند، میگردد. امکان استعلام قرارگیری دامنهی مدنظر
در گروه دامنههای پریمیوم پیش از ثبت سفارش، از طریق ارتباط با
واحد فروش میسر میباشد. همچنین در صورت ثبت سفارش مرتبط با
دامنههای پریمیوم، تعرفهی اصلی و به روز در فرآیند پیگیری به
اطلاع کاربران خواهد رسید.
7. در صورتی که دامنه های بین المللی در فرآیند بررسی دامنه آزاد
نباشند، با استفاده از راهکار پیشسفارش(انگلیسی: بک اوردر) امکان
رزرو دامنهی مذکور فراهم میباشد. در این راهکار، تعرفهی خاصی به
صورت اتوماسیون در سیستم بین المللی ثبت دامنه تعیین میگردد که از
طریق ارتباط با واحد فروش قابل استعلام است. پس از پرداخت تعرفهی
مذکور، دامنهی مدنظر توسط نورا وب در سیستم ثبت دامنهی
بینالمللی بک اوردر خواهد شد. در صورت آزاد شدن مالکیت دامنهی
مذکور مطابق اصول این راهکار، مالکیت دامنه پیش از آزاد شدن در
مارکت جهانی به یکی از سفارشات رزرو این دامنه که دارای اولویت
بالاتری است تخصیص داده خواهد شد. در صورت عدم موفقیت و اخذ مالکیت
دامنهی مذکور، مبلغ پرداخت شده نیز قابل استرداد خواهد بود.
8. دامنههای دارای کاراکترهای فارسی یا کاراکترهای خاص در برخی
پسوندهای بین المللی قابل ثبت بوده اما با توجه به قوانین و
محدودیتهای ایرنیک، امکان ثبت دامنه با کاراکترهای فارسی و یا
تعداد کاراکتر کمتر از 3 عدد با پسوندهای ملی فراهم نمیباشد.
9. با توجه به دسترسی کاربر و یا فرد مرتبط با ایشان به ناحیه
کاربری و اطلاع رسانیهای رسمی و پیامهای دریافتی در خصوص هرگونه
اقدام جهت انتقال دامنه اعم از باز نمودن قفل انتقال دامنه، دریافت
کد انتقال و انتقال دامنه به مرکزی دیگر، هیچگونه مسئولیتی بر
عهدهی نورا وب نخواهد بود.
10. انتقال دامنه دارای مراحلی معین و فرآیندی اتوماسیون میباشد
که ممکن است برای پسوندهای ملی تا یک ماه و برای پسوندهای بین
المللی تا هفت روز زمان ببرد. نورا وب نسبت به نحوهی پیشبرد مراحل
دستی و الزامات انجام این فرآیند مشاورههای لازم را تقدیم کاربر
مینماید اما امکان اختصاصیسازی و یا کوتاه نمودن سایر مراحل
اتوماسیون این فرآیند را نداشته و تا زمان اتمام موفق و فعالسازی
کامل دامنه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص آن متوجه نورا وب نخواهد
بود.
11. در حین فرآیند انتقال دامنههای بینالمللی، هزینه یک دوره
تمدید یکساله توسط مرکز ثبت از کاربر دریافت میشود و در نتیجه آن
تاریخ انقضای دامنه به اندازه یک سال جلو میرود. در این فرآیند
هزینهای بابت پیگیری مراحل انتقال توسط نورا وب از کاربر دریافت
نمیشود و هزینه پرداختی بابت تمدید دامنه است.
12. در فرآیند انتقال دامنههای با پسوند کشوری(ccTLD)، در
صورتیکه در حین فرآیند انتقال، تنها مالکیت دامنه تغییر یابد و
مرکز ثبت اصلی تغییری نکند، دامنه به صورت خودکار در اثر فرآیند
انتقال به میزان یک سال تمدید نخواهد شد.
13. با توجه به قطعی مستمر خدمات مرکز ثبت دامنه ایرنیک، از ساعت
23:00 تا 00:30 بامداد هر روز، درخواستهای بررسی آزاد بودن دامنه
و یا ثبت و تغییرات دامنه ملی در این بازه معتبر نبوده و همچنین
امکان پیگیری سفارشات و درخواستهای مرتبط با آنها به اولین ساعات
پیگیری درخواستها ارجاع داده میشود.
14. با توجه به قوانین و فرآیندهای اجرایی مرکز ایرنیک، فرآیندهایی
از قبیل ایجاد شناسه ایرنیک، احراز هویت و ارسال مستندات، مجوزهای
دسترسی جهت ثبت، تمدید، انتقال یا تغییر و... نیاز به پیگیری
مستقیم کاربر با مرکز مذکور دارد و در موارد مرتبط با نکات مذکور،
مسئولیتی بر عهدهی نورا وب نمیباشد.
15. ایمیل مورد استفاده در فرآیند ثبت سفارش دامنههای بین المللی
به عنوان مالک دامنه مذکور و دارای اختیار مدیریت و اعمال تغییرات
مالکیت آن میباشد و این امر از مالکیت حساب کاربری که به منزلهی
دسترسی مدیریت دامنه است، مستقل میباشد.
16. در صورت اعمال هرگونه محدودیت از سمت مراجع سومشخص ناشی از
مسائل تحریم، مشکلات ملی و بین المللی، قوانین مراکز ثبت دامنه
و...، هیچ گونه مسئولیتی در خصوص دامنههای تحت تأثیر این موارد
اعم از مدیریت یا تمدید دامنه، استرداد مبلغ، پرداخت خسارت و... بر
عهدهی نورا وب نخواهد بود.
17. در صورت عدم استمرار همکاری نورا وب با هر یک از مراکز ثبت
دامنه، مسئولیتی در خصوص تمدید و یا مدیریت دامنهها بر عهدهی
نورا وب نخواهد بود و اقدامات مرتبط با دامنهها منوط به ارتباط
مستقیم مالک دامنه با مرکز ثبت خواهد بود.
امنیت
1. امنیت مفهومی نسبی و تابعی از عوامل متعدد مانند طراحی
استاندارد، کدنویسی بهینه، جلوگیری از حفرههای نفوذ، به روزرسانی
منظم سیستمها، اطمینان از ارتباطات سومشخص خدمات، مدیریت
دسترسیها و... است که تأمین آن بر عهدهی کاربر عزیز میباشد و
نورا وب در هر شرایطی صرفاً وظیفهی تأمین بستر میزبانی خدمات و
اطلاعات را بر عهده خواهد داشت.
2. امنیت در سطح بسترهای ارائهی خدمات مطابق تدابیر امنیتی نورا
وب با استفاده از راهکارهای متعدد از جمله پروتکلهای امنیتی،
انواع فایروالها و... به صورت دورهای به روزرسانی و بر روی خدمات
اعمال خواهند گردید.
3. رویکردهای امنیتی نورا وب به صورت پیشفرض به منزلهی ارزش
افزوده تلقی گردیده و موجب افزایش امنیت خدمات کاربران میگردد اما
مطابق تعاریف و توافق قبلی مفهومی نسبی بوده و به منزلهی سلب
مسئولیت حفظ امنیت از کاربران نمیباشد.
4. کاربر موظف است همواره از صحت و سلامت محتوای خود اطمینان حاصل
نماید و نسبت به حفظ امنیت محتوای خود در تمام مراحل از پیش از
بارگزاری تا بررسیها و به روزرسانی منظم و جلوگیری از بروز هرگونه
حفرهی امنیتی جهت نفوذ به خدمات خود و شبکهی نورا وب اقدام
نماید. در غیر اینصورت نورا وب میتواند در راستای حفاظت از
جامعهی کاربران و کیفیت خدمات خود، با توجه به راهکارهای نظارتی و
فرآیندهای امنیتی نسبت به تعلیق یا حذف خدمات اقدام نماید.
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
1. اطلاعرسانی و ارتباطات با کاربران بر اساس نوع و کاربری آنها
از کانالهای مختلف ایمیل، تیکت، پیامک، تماس تلفنی، تماسهای
خودکار، پیامهای موجود در ناحیه کاربری و یا خبرنامهها صورت
میگیرد که اقدام از طریق هر یک از موارد فوق به منزلهی اعلام
رسمی شرایط و رضایت کاربران از هرگونه تغییر در ارتباط با اطلاع
رسانی مذکور میباشد . همچنین راهکار اصلی و معیار رضایت کاربران
از تغییرات و... اطلاع رسانی از طریق ایمیل و یا پیامهای ناحیهی
کاربری میباشد.
2. کاربر عزیز موظف بوده تا همواره اطلاعات شخصیتی حقیقی و در
دسترس را که تخصص و یا آشنایی کافی با مفاهیم مورد نیاز همکاری
داشته باشد و نسبت به وضعیت خدمات آگاه است، به عنوان رابط فنی و
نقطهی ارتباطی با نورا وب معرفی نماید. بدیهی است به منظور امکان
برقراری ارتباط مؤثر و حل مسائل، رعایت اصول اخلاقی، احترام متقابل
و پیگیری اثربخش توسط کاربران و کارشناسان نورا وب الزامی میباشد.
3. با توجه به لزوم پیگیری برخی امور به صورت فوری، دسترسی، اقدام
و پاسخ به پیامهای کارشناسان مجموعه به منظور حفظ سلامت و مدیریت
خدمات توسط نورا وب الزامی میباشد و عدم پاسخ، ارتباط مؤثر و یا
پیگیری کاربر به منزلهی رضایت ایشان از موارد مذکور و سلب هر گونه
مسئولیتی از نورا وب میباشد.
4. پیگیری برخی درخواستها و یا ارائه اطلاعات و مدارک از سمت
کاربران، منوط به برقراری ارتباط مکتوب از طریق تیکت و دسترسی به
ناحیه کاربری میباشد و به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی امکان
پیگیری برخی درخواستها از طریق تماس تلفنی و یا سایر راههای
ارتباطی ممکن نخواهد بود.
5. در راستای حفاظت از کیفیت و سلامت خدمات جامعهی کاربران نورا
وب، هرگونه کاربری نامتعارف اعم از مصرف بالای منابع و... که موجب
اختلال یا تأثیر منفی بر خدمات سایر کاربران مجموعه گردد، موجب
تعلیق و یا حذف آنی سرویس و تمام متعلقات (از جمله نسخه های
پشتیبان) و بدون الزام به اطلاع رسانی قبلی خواهد شد و هیچ گونه
مسئولیتی در این خصوص بر عهدهی نورا وب نخواهد بود.
6. مفاهیم شیفتهای چرخشی، استراحت کارشناسان در ساعات اداری،
راهکارهای پشتیبانی، ساختار اولویتبندی تیکتها و... ممکن است در
راستای بهبود کیفیت خدمات و بر اساس فرآیندهای اجرایی و مدیریتی در
طی زمان دستخوش تغییر گردد. امکان کسب اطلاعات بیشتر از کمیت و
کیفیت دقیق و به روز این موارد از طریق ارتباط با کارشناسان فراهم
بوده و شرایط مذکور مورد رضایت کاربران عزیز میباشد.
ثبت سفارش جدید، تمدید و ارتقا
1. تمدید هرگونه خدمات و دامنه به منزلهی تأیید و توافق شرایط
جدید همکاری با تعرفههای روز و برای مدت زمانی بیشتر میباشد و در
واقع به معنای ثبت سفارشی جدید و شبیه به سفارش قبلی اما با شرایط،
جزئیات، تغییرات و قوانین جدید و تعرفهی روز میباشد.
2. با توجه به سیستمهای اتوماسیون و فرآیندهای مدیریت ارتباطات،
اطلاعرسانیهای مربوط به تمدید خدمات یا دامنه، صدور صورتحساب و
یا شرایط و قوانین همکاری و تغییرات مرتبط با بسترهای اشتراک خدمات
کاربر از طریق هر یک از راههای ارتباطی به منزله ی اعلام رسمی
نورا وب و آگاهی و موافقت کاربر با موارد مذکور میباشد و مسئولیتی
در خصوص عدم مشاهده، عدم دسترسی و یا مشکلات ناشی از رابطهای
دریافت پیام و اطلاعات سمت کاربر بر عهدهی این مجموعه نمیباشد.
3. در محاسبهی تاریخ سررسید بعدی برای سفارشات تمدید، بازهی
زمانی نگهداری اطلاعات و یا تعلیق خدمات نیز جزو زمان ارائهی
خدمات محسوب میگردد. بنابر این در صورتی که کاربر در زمان مقرر
نسبت به پرداخت و تمدید خدمات خود اقدام نکند، با توجه به نگهداری
محتوای خدمات و یا رزرو منابع جهت امکان تمدید، بازهی زمانی مذکور
که خدمات معلق بوده است نیز جزو بازهی اشتراک جدید خدمات در نظر
گرفته میشود و تاریخ سررسید بعدی از زمان اتمام اشتراک قبلی(و نه
زمان پرداخت) محاسبه خواهد شد.
4. نورا وب موظف است پیش نیازهای زیرساختی، سختافزار و نرمافزار
لازم جهت تعمیر یا ارتقای خدمات(برای خدماتی که دارای این امکان
باشند) را فراهم نماید و در صورتی که در موارد خاص امکان تعبیهی
زیرساخت مذکور به صورت عینی، آنی یا خودکار ممکن نباشد، در اسرع
وقت نسبت به تعبیه شرایط مذکور و یا راهکار متناسب و ممکن آن اقدام
نماید.
5. عوامل متعددی امکان استمرار خدمات با کیفیت مشابه جزییات ذکر
شده در هنگام فروش، تمدید یا ارتقای خدمات را تحت تأثیر قرار
میدهند. از جملهی این عوامل می توان به اتمام عمر خدمات، فناوری،
نرمافزار و یا سختافزار، عدم امکان تأمین سختافزار معادل یا
تعبیهی بسترهای مورد نیاز تمدید یک خدمت، قطع همکاری با همکاران
تجاری یا تغییر در سیاستهای همکاری ایشان، به روزرسانی فناوری،
سختافزار و... اشاره نمود که ممکن است منجر به تغییر مشخصات و
امکانات فنی، نرمافزاری یا سختافزاری و فیزیکی خدمات شوند. در
این حالت نورا وب راهکار جایگزین و یا راهحل معادل یا متناسبی را
که با توجه به شرایط ممکن است، ارائه یا اجرا خواهد نمود اما
ناچاراً مسئولیتی در خصوص ارائهی عین خدمات و یا استمرار عینی
راهکار مذکور نخواهد داشت.
صورت حساب
1. تمامی پرداختها به صورت رسمی مطابق قوانین مالیاتی کشور مشمول
عوارض و مالیات بر ارزش افزوده میباشند و این مبلغ به مجموع
تعرفهی سفارشات افزوده میگردد و همچنین هرگونه کسورات قانونی
اعم از بیمه و... بر عهدهی کاربر میباشد.
2. معیار پرداخت فاکتور و تمدید خدمات، دریافت تأییدیه رسمی و
مکتوب مالی مبنی بر دریافت وجه پرداختی در سیستم بانکی و ثبت آن در
سیستم مدیریت مشتری میباشد و در غیر اینصورت مسئولیتی در خصوص
تمدید خدمات یا نگهداری اطلاعات از جمله نسخه های پشتیبان و... بر
عهده این مجموعه نمیباشد.
3. صورتحسابهای فروش هر خدمت به صورت پیشفرض به نام مالک ناحیهی
کاربری(و نه رابطها یا اشخاص سوم شخص) صادر خواهد شد و مسئولیت
هرگونه تداخل، عدم تطابق و یا عدم صحت اطلاعات مالی اظهارشده در
فرآیند احراز هویت بر عهدهی کاربر میباشد.
4. فعالیت واحد مالی و پیگیری درخواست های مرتبط با این واحد تنها
در ساعات اداری مجموعه بوده و در نتیجه درصورت واریز وجه به صورت
آفلاین(از طریق راهکارهایی غیر از درگاه آنلاین وبسایت)، تأیید
پرداخت مذکور منوط به تأیید واحد مالی در ساعات اداری خواهد بود.
بنابر این از کاربران گرامی درخواست میگردد به منظور تسریع
فرآیندها و کاهش خطاهای اجرایی، تا حد امکان نسبت به پرداخت وجوه
از طریق درگاه آنلاین اقدام نمایند.
5. در صورت استرداد یا اصلاح سفارش، صورتحساب مذکور نیز اصلاح و یا
در صورت نیاز باطل میگردد که لازم است کاربر پس از هرگونه
اطلاعرسانی یا اقدام در خصوص موارد مذکور، نسبت به هماهنگی با
واحد مالی مجموعهی خود جهت به روزرسانی صورتحسابهای مالی اقدام
نماید.
6. در صورت تمایل به دریافت نسخهی فیزیکی ممهور به مهر اصلی شرکت،
کاربر میتواند به صورت هفتگی درخواستهای خود را از طریق تیکت به
واحد مالی اعلام نماید تا در اولین فرصت به آدرس اعلامی ایشان
ارسال گردد. لازم به ذکر است مسئولیت پرداخت هزینهی ارسال نسخهی
فیزیکی صورتحساب به صورت پیشفرض بر عهدهی کاربر خواهد بود.
استرداد وجه
1. در صورت ثبت درخواست استرداد وجه در بازه زمانی معتبر جهت لغو
خدماتی که مشمول این قانون میگردند، تمام مبلغ دریافتی بدون
هیچگونه قید و شرطی به شماره شبای حساب بانکی استفاده شده در هنگام
پرداخت مسترد میگردد. لازم به ذکر است هزینههایی اخذ شده با
عنوان هزینه نصب یا هزینه اولیه قابل عودت نمیباشند.
2. در صورت بروز حالتهایی مانند عدم تطابق حساب بانکی استفاده شده
هنگام پرداخت با اطلاعات مالک ناحیهی کاربری و یا عدم امکان
استرداد مبلغ به مبدأ تراکنش، بر اساس تصمیم واحد مالی نورا وب
امکان استرداد وجه به حساب بانکی مالک ناحیهی کاربری به عنوان
اولویت دوم بررسی میگردد.
3. فرآیند استرداد وجه مطابق سایر درخواستهای واحد مالی تنها در
ساعات اداری پیگیری گردیده و زمان واریز موفق مبلغ به حساب مقصد
وابسته به فرآیندهای اجرایی حواله های بانکی و سایر قوانین
بانکداری کشور میباشد.
4. تأیید احراز هویت مالک ناحیهی کاربری پیش نیاز آغاز فرآیند
استرداد وجه در هر حالت و شرایطی میباشد.
5. ثبت درخواست بازگشت وجه از طریق سامانه تیکتینگ و یا ایمیل
ناحیه کاربری، به منزله رضایت کامل مالک حساب کاربری از حذف
غیرقابل بازگشت کامل آن و لغو آنی خدمات میباشد.
6. سفارشات تمدید، ارتقا، سفارشات مربوط به خدمات ارزی، خدمات
وابسته به پرداخت هزینه به مراجع سوم شخص و یا سفارشاتی که با عدم
رعایت کامل قوانین همکاری، عدم پاسخگویی تیکت یا تماسها، عدم
ارتباط مؤثر و یا عدم احراز هویت کامل و صحیح همراه باشند و
هزینههای دریافت شده با عنوان هزینه نصب یا هزینه اولیه سرویس،
مشمول قانون استرداد وجه نمیگردند.
7. پس از اتمام دوران استرداد وجه، امکان استرداد تمام یا بخشی از
مبلغ پرداختی به هیچ صورت اعم از انتخاب خدمات ناصحیح و یا
نامتناسب، نیاز به تغییر خدمات، کاهش امکانات، عدم استفاده از
خدمات و... میسر نمیباشد.
8. مبلغ موجودی حساب کاربری فارغ از محل تأمین افزودن موجودی و یا
استرداد صورتحساب، به صورت پیشفرض قابل استرداد نبوده و تنها امکان
استفاده از آن به منظور ثبت سفارش جدید و یا تمدید خدمات قبلی
فراهم میباشد.
قوانین نورا وب درباره محتوا و فعالیت تجاری کاربران
محتوا و فعالیت تجاری کاربران
1 خرید و فروش و فعالیت ها، کلا از قوانین تجارت الکترونیکی کشور
تصویب نامه هیات وزیران در خصوص تجارت الکترونیکی به تاریخ : ششم
مرداد هشتاد و شش پیروی خواهد نمود .
2. ارائه دارو ، و لوازم و وسائلی که فروش آن به گواهی های بهداشتی
و یا مجوزهای خاص جهت ارائه در محدوده جغرافیایی شما نیاز دارد ،
در صورت ارائه با مبنی دارا بودن گواهی های لازم می باشد و در
صورتی که گزارش تخلف مشاهده شود ، صاحب امتیاز و یا فروشنده ملزم
به ارائه مدارک قانونی هستند .
3. رعایت عرف جامعه در انتشار و توضیع محتوا و رعایت تمامی حقوق
افراد الزامی می باشد .
4. محتوای صفحات شما نباید توهین به ادیان الهی باشد .
5. محتوای صفحات شما نباید به هیچ عنوان به آداب ، رسوم ، قومیت ها
و ملیت ها ، گویش ها و هر آنچه به اعتقادات گروهی از انسانها مربوط
است توهین نماید .
6. در محتوای شما نباید تلویحا یا به صراحت کالا یا خدمات مشابه را
نفی نماید .
7. استفاده از تصاویری که به نوعی موجب بی احترامی به انسانها ،
قومیت ها ، نمادهای ملت ها و امثال آن شود ممنوع می باشد . (
تصاویر منافی عفت ، توهین به پرچم ها ، کاریکاتورهای منافی عفت و
... از مصادیق این بند می باشد . )
8. غلط نویسی و غلط گویی مجاز نمی باشد .
9. در مواردی که از مصادیق آگهی به شمار آید،
اگهی های زیر مجاز نمی باشد :
هر نوع آگهی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی ( مانند انتخابات - انجمنها -
عزاداری ... ) که جنبه تجاری نداشته باشد
برنامه عبور از فیلتر و یا اکانت VPN
نصب آنتن ماهواره و یا اینترنت ماهوارهای از جمله : DVB و starsat
برنامه ویا آموزشهای hack
crack و یا شکستن قفل
فروش برنامه های نرم افزاری و یا کتابهای فاقد مجوز قانونی (
copyright )
فروش جزوات درسی بدون اجازه از مرجع مربوطه
آگهی شبکههای هرمی
Network Marketing و یا مباحثی شامل پولدار شدن و مانند آن
هر نوع مسابقه و یا قرعه کشی (با جایزه و یا بدون جایزه)
فروش مکمل های ورزشی
هر نوع آگهی مرتبط با سیگار یا ترک اعتیاد
فروش دستگاه فلزیاب یا وسایل مرتبط با آن
هر نوع آگهی مرتبط با همسریابی، مشاوره خانوادگی و یا سایتهای
دوستیابی
اجاره، فروش و یا معرفی سایت VHS,CD,VCD,DVD پرشده از فیلم یا موسیقی
هر نوع آگهی مرتبط با لیزینگ ( به جز نمایندگی های مجاز شرکتهای
دولتی با ارائه مجوز )
ارائه فاکتور و پیش فاکتور جهت اخذ وام ، حذف سهم بیمه کارفرما و
مشابه آن
آگهی های مرتبط با گرین کارت
خرید و فروش فیش حج تمتع
خرید و فروش کلیه
درخواست دریافت مبلغ به هر عنوان در متن آگهی
درج شماره حساب در متن آگهی
آگهی هایی که شائبه کلاهبرداری در آن مشاهده شود
10. کلیه استفاده کنندگان از نورا وبم لازم به رعایت شفافیت
معاملات و تراکنش های مالی می باشند .
11. استفاده از بنر ، لوگو و امثال آن که به نوعی مراجعین به سیستم
را در شناسایی رتبه سیستم شما گمراه نماید مجاز نمی باشد .
12. کپی برداری از شمایل و دیزاین گرافیکی درنورا وب انحصاری است و
استفاده از دیزاین سایر پلن های تحت نوراوب( بجز قالبهای پیش فرض )
بدون اجازه کتبی کاربر مقدم غیرمجاز است .
13. ارائه ، تبلیغ ، فروش و هر آنچه با موارد نقض حقوق بشر و یا
داروهای روان گردان و ... ارتباط داشته باشد .
14. بصورت کلی عملکرد مدیر سایت در شاخه ای بر روی سرور نگهداری می
شود و در صورت بروز هر گونه شکایت این موارد به عنوان مستندات در
اختیار مراجع قانونی قرار خواهد گرفت . این شاخه به هیچ عنوان قابل
ویرایش و حذف نیست .
15. ساختن هر نوع پلن بر روی سیستم و کلیک بر روی لینک تکمیل مراحل
تایید موارد فوق خواهد بود و شما ملزم به رعایت مفاد این قوانین
خواهید بود .
16. هرگونه ویرایش و یا تغییر در مفاد این بخش بصورت ایمل ( 3 نوبت
) برای استفاده کنندگان از سیستم ارسال می شود.
17. رعایت قوانین و مقررات سیستم قطعا در ایجاد بستری مناسب جهت
کسب و کار و تجارت الکترونیکی شما مفید خواهد بود. تغییرات این
صفحه در صورتی که شما جز کاربران سیستم باشید برای شما ایمیل می
شود .
18. نورا وب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب مندرج در سایت هایی
که با سایت ساز نورا وب طراحی شده اند بر عهده نمی گیرد و کلیه
مسئولیت های ناشی از آن برعهده صاحب دامین و صاحب آن سایت می باشد.
19. چنانچه کاربر از فضا و امکانات تخصیص داده شده به وی ، در جهت
اعمالی نظیر : هک ، نفوذ، ذخیره و ارسال ویروس و نرمافزارهای مخرب
و تمامی اعمال دیگری که اعمال خرابکارانه محسوب شده و باعث خلل در
عملکرد و حقوق دیگران میشود، استفاده نماید، باعث قطع سرویسدهی به
وی خواهد گردید.
20. استفاده از بازدید های فیک (fake) توسط ربات و نرم افزارهای
افزایش بازدید ممنوع است و تشخیص اینکه بازدید فیک انجام شده ،
توسط تیم نورا وب می باشد . درصورت مشاهده ، وب سایت خاطی مسدود
شده و شامل جریمه میگردد . مبلغ جریمه وب سایت خاطی حداقل از یک
میلیون تومان شروع و تا میزان براورد شده توسط نورا وب متغییر
خواهد بود. لازم بذکر است رفع مسدودیت تنها با ارسال تعهدنامه کتبی
به ایمیلinfo@noraserver.com و پرداخت مبلغ جریمه امکان پذیر است.
همچنین نورا وب برای سیستم ها و سایت های با بازدید متوسط طراحی
شده است و درصورتیکه سایت بزرگ و بسیار بزرگ نیاز دارید قبل از
خرید حتما از طریق ایمیل با ما در ارتباط باشید . درصورت تکرار این
امر ، وب سایت قابل رفع مسدودیت نخواهد بود و حذف می گردد. بازدید
هایی که از طریق تبلیغات انبوه در شبکه های اجتماعی انجام می شود
مصداق بازدیدهای فیک را دارد و کاربر موظف است تبلیغات خود را
بصورت مدیریت شده و در بازه های زمانی لیست بیشتری انجام دهد و
درصورت عدم رعایت شامل جریمه و برخورد بازدیدهای فیک می گردد .
21. کاربر متعهد می شود برای حفظ امنیت سرور ، از استفاده از
هرگونه نرم افزار و اسکریپت های ناامن و هرگونه عمل مخربی که باعث
استفاده بیش از حد و یا تخریب منابع اشتراکی سرور نظیر پردازنده و
حافظه جانبی شود ، خودداری نماید . لازم بذکر است در صورت مشاهده
هریک از موارد فوق اخطارهای لازمه جهت حذف آنها به کاربر داده شده
و یا ممکن است در صورت لزوم بدون اخطار قبلی نرم افزار یا اسکریپت
حذف گردد . همچنین توجه نمایید حجم هر بسته ارسالی روی سرور حداکثر
60 مگ میباشد. در صورت نیاز به فایل های حجیم از نورا وب مشورت
بگیرید. عدم توجه به اخطار ها و مقررات در این زمینه ممکن است منجر
به قطع سرویس دهی به کاربر گردد .
22. کلیه پک های پیامکی و پست الکترونیکی که کاربران با هزینه تهیه
می نمایند، جنبه خدماتی داشته و کاربر متعهد می شود از ارسال
هرگونه پیام های تبلیغاتی ، ارسال هرزنامه و یا تعداد زیادی ایمیل
و پیامک به طور همزمان به هر قصدی خودداری نماید . در صورت مشاهده
هر گونه تخلف در این زمینه ، سرویس دهی فوق برای کاربر مسدود می
گردد . نورا وب ارائه دهنده پنل پیامک برای ارسال انبوه نمی باشد و
فقط برای ارسال از طریق apiهای سایت در اختیار کاربران قرار می
گیرد .
23. رسالت شرکت ارائه خدمات به بهترین نحو به کاربران خود می باشد
اما در شرایط اضطراری نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی، جنگ، هرج ومرج،
اعتصاب، تحریمهای بین المللی، تغییر قوانین و رویکردهای حکومت،
اشکال در تجهیزات مخابراتی و هرگونه شرایط اضطراری دیگر که خارج از
کنترل شرکت بوده و باعث اختلال، قطع موقت و یا دائم خدمات و
محصولات شرکت گردد ، خارج از تعهد و مسئولیت شرکت بوده و مشتری
موافقت می نماید شرکت را برای این گونه مشکلات ، مسئول نمی داند .
همچنین توجه نمایید تهیه بک آپ از اطلاعات بصورت ماهانه یا سالانه
بر عهده کاربران بوده و نورا وب هیچ گونه تعهدی در صورت از دست
رفتن اطلاعات کاربران بر عهده نمیگیرد. زیرا مشکلات سخت افزاری در
سرورها امری جداناشدنی از سیستم هستند و ممکن است حتی برای سرورهای
نورا وب نیز اتفاق بیافتد. بنابراین کاربران می توانند بصورت
ماهانه یا سالانه درخواست داده تا بک آپ سایت آنها را بصورت فایل
زیپ و قابل دانلود به آنها ارائه داده شود.توجه نمایید درصورت
درخواست بک اپ، سایت حتما باید حداقل به اندازه حجم فضای پر شده وب
سایت، فضای خالی داشته باشد تا امکان بک آپ گیری و آپلود آن بر روی
سایت کاربر وجود داشته باشد. همچنین توجه نماییددرصورتیکه ایمیل
مربوط به سایت خود را تهیه نموده اید، همیشه یک نسخه از ایمیل های
دریافتی یا ارسالی خود نزد خود نگاه دارید.
24. به دلیل اینکه
ایجاد سایت بصورت آنی و آنلاین می
باشد و وب سایت تحویل داده شده به مشتری دقیقا مانند نمونه ایست که
مشتری هنگام ثبت نام مشاهده می نماید و همچنین بعد از ایجاد وب
سایت فضای ایجاد شده در دیتابیس و دیگر بخش های سرور قابل بازگشت
نیست ، به این جهت امکان بازگشت وجه واریزی کاربران وجود ندارد حتی
اگر کاربر اعلام نماید نوع وب سایت خود را به اشتباه انتخاب نموده
است. در صورتیکه کاربران خواهان پایان کار با سایت باشند می توانند
درخواست مسدود شدن و حذف وبسایت و کاربری خود را از طریق ایمیلی که
با آن سایت را تهیه کرده اند ، به ایمیل info@noraserver.com ارسال
نماید. لازم بذکر است پس از حذف وب سایت به هیچ عنوان امکان
بازگرداندن سایت و محتوای آن وجود ندارد . پس در هنگام خرید دقت
لازم را به عمل آورید.
25. توجه نمایید تغییرات و سفارشی سازی سایت های کاربران ، بصورت
برون سپاری انجام می گردد و نورا وب تنها ناظر و ضامن انجام آن می
باشد . به همین دلیل درصورتیکه تمایل دارید برای تغییرات خود
فاکتور دریافت نمایید، این فاکتور باید از طرف فردی که برون سپاری
به آنها سپرده شده است صادر گردد ، بنابراین حتما قبل از واریز وجه
مربوط به انجام تغییرات و درخواستتان، تمایل به دریافت فاکتور را
در بخش پیام ها (پشتیبانی) در پنل مدیریت خود ذکر نمایید ، در غیر
اینصورت از ارائه هر نوع فاکتور پس از انجام سفارشی سازی معذوریم .
26. هرگونه توهین و بی احترامی به پشتیبانان و پاسخگویان تیم نورا
وب از جانب کاربران ، باعث سلب امتیاز برای کاربر مذکور می گردد و
هیچ گونه مبلغی برگشت داده نمیشود.